Rośnie sprzedaż paczek
2013.03.25. 15:49
Polacy coraz chętniej kupują w sieci. Rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. W lutym rekordową sprzedaż miał Pocztex. Szybko rośnie sprzedaż przesyłki biznesowej i gabarytowej - usług paczkowych dedykowanych handlowi elektronicznemu. Wyższą sprzedaż niż przed rokiem ma także segment paczek zagranicznych. Najchętniej wysyłamy nimi towary do Niemiec, Anglii i USA.
Wygoda i oszczędność to główne powody robienia zakupów w e-sklepach. Dla klientów liczy się także jak szybko otrzymają zakupy i informacja o statusie przesyłki.
Poczta coraz silniejsza w e-commerce
Pocztex - kurierskie ramię Poczty Polskie uległo całkowitemu przeobrażeniu. Firma wprowadziła powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki i planowanym terminie jej doręczenia. Jako jedyny dostawca logistyczny oferuje doręczanie przesyłki do 8 rano w miastach do 100 tys. mieszkańców. Zmiany w ofercie wpłynęły na wyniki odnotowywane w segmencie paczek kurierskich. Styczeń i luty były rekordowymi miesiącami - to wzrost o 70 procent w stosunku do analogicznych miesięcy 2011 roku. Stworzenie nowoczesnego Pocztexu to jeden z elementów strategii Poczty Polskiej, która zakłada zwiększenie potencjału spółki na rynku usług kurierskich.
Pół miliona przesyłek biznesowych wysłanych do końca lutego to rekordowy wynik i potwierdzenie dla bardzo mocnego trendu wzrostowego. - Co miesiąc sprzedaż tej usługi rośnie o 15 procent - mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej. Oferta Poczty Polskiej dostępna jest w największych portalach aukcyjnych i sklepach wysyłkowych. Od stycznia w księgarni internetowej Merlin.pl i na Allegro.pl oferowana jest przesyłka biznesowa jako jeden ze sposobów dostarczenia zamówienia. Klienci korzystający z oferty biznesowej Poczty otrzymują także wiele dodatkowych korzyści. Odbiorca informowany jest SMS-em o mającym nastąpić doręczeniu przesyłki. Może sprawdzać status paczki w Internecie. Dzięki usłudze Elektronicznego Nadawcy, aplikacji dostępnej online, można szybko przygotować większe ilości przesyłek do nadania lub łatwo zarządzać własną bazą odbiorców.
Dla osób prywatnych i małych firm Poczta stworzyła Przesyłkę Gabarytową. Cena tej usługi, o maksymalnej wadze do 20 kg zależy wyłącznie od wielkości opakowania, które klient otrzymuje przy jej zakupie. To udogodnienie dla np. sprzedawców internetowych, którzy z góry znają cenę przesyłki. - W 2012 roku odnotowaliśmy kilkaset tysięcy wysłanych przesyłek gabarytowych. Dynamicznie zwiększamy obroty. W lutym mieliśmy już ponad 50 tysięcy nadań. Rosnący rynek sprzedaży internetowej jest dla nas szansą na umocnienie pozycji w sektorze logistycznym dla e-commerce. - mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.
Bardzo dużo nadań jest z mniejszych miejscowości. To właśnie tam najprężniej rozwija się sektor e-commerce. - A Poczta Polska za pośrednictwem rozległej sieci placówek jest obecna praktycznie w każdym zakątku kraju - mówi Sławomir Żurawski.
Co wysyłamy najczęściej Pocztą Polską?
W badaniach przeprowadzonych przez Pocztę Polską, klienci deklarują, że w zdecydowanej większości wysyłają paczki do 10 kg Jedna trzecia klientów Poczty wysyła za jej pośrednictwem od 1 do 5 paczek rocznie.
Co trzecia osoba nadająca paczki w sieci placówek pocztowych zazwyczaj wysyła odzież, książki i dokumenty. Mężczyźni częściej wysyłają płyty CD, filmy, książki i gry komputerowe, zaś kobiety przodują w kategoriach odzieży i kosmetyków.
W gronie najczęściej wymienianych powodów korzystania z usług operatora znalazły się: największa w kraju sieć placówek pocztowych, bezpieczeństwo i gwarancja doręczenia, korzystna oferta cenowa oraz nowoczesny system śledzenia przesyłek.
Niemcy, Anglia i USA - tam Polacy wysyłają najwięcej paczek pocztowych
Wzrostową tendencję ma także sprzedaż zagranicznych paczek pocztowych. Porównując rok 2012 z 2011 wartość nadań w tej kategorii wzrosła o 25%. Polacy najwięcej paczek wysyłają do Wielkiej Brytanii - to blisko 15 proc. całego wolumenu paczek wysyłanych Pocztą Polską za granicę. Na drugim miejscu są Niemcy - 14 procent nadań. Popularnym kierunkiem są także USA, gdzie klienci Poczty wysłali w ubiegłym roku 12 procent paczek wychodzących z kraju. W dalszej kolejności są Irlandia - 5 proc., Francja - 4 proc., Norwegia - 3 proc., Włochy - 3 proc.
Poczta Polska to firma z całkowicie polskim kapitałem. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju do 2017 roku. Poczta Polska buduje konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie, im m.in. nowoczesnych produktów bankowo - ubezpieczeniowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach.
Węzeł Ekspedycyjno-Rozdzielczy w Komornikach
Informacja prasowa Poczty Polskiej SA
Informacje
Artykuły Poradnik dla Filatelistów Handel Linki Usługi pocztowe Pomoc FAQ Serwis Serwisy specjalneKatalog
Znaczki Karty pocztowe Koperty pocztowe Całostki inne Datowniki okolicznościowe Erki okolicznościowe Poczty specjalne Cennik znaczków wg katalogu FischerKontakt, publikacje
Formularz kontaktowy Biuletyn Filatelistyczny Zasady publikacji w serwisie KZP Nagrody dla autora i serwisuInformacje
Opracowanie strony, szata graficzna, kod HTML, skrypty PHP i JavaScript, style CSS: Marek Jedziniak.
Wykorzystanie jakichkolwiek materiałów z tej strony możliwe tylko za zgodą autora serwisu.