Urządzenie do obsługi głuchoniemych na Poczcie
2013.06.26. 11:05
Poczta Polska zwiększa dostępność do usług pocztowych dla osób niepełnosprawnych. W placówce pocztowej przy Placu Trzech Krzyży w Warszawie osoby głuchonieme mogą już porozumiewać się z asystentem za pomocą systemu tłumacza języka migowego on-line.
Jedno ze stanowisk w placówce pocztowej przy placu Trzech Krzyży wyposażone jest w tzw. wideofon, za pomocą którego w każdej chwili można połączyć się z tłumaczem języka migowego. Pracownik placówki porozumiewa się z nim korzystając z telefonu. Klient - osoba głuchoniema - z tłumaczem widzą się na ekranie.
Wideofon z tłumaczem
- Moi podopieczni przetestowali system języka migowego on-line na poczcie przy Placu Trzech Krzyży. To rozwiązanie eliminuje w dużym stopniu dyskomfort związany z byciem osobą niepełnosprawną podczas załatwiania spraw na poczcie - mówi Iwona Stawińska, kierownik internatu dla dzieci i młodzieży niesłyszącej przy Instytucie Głuchoniemych w Warszawie.
Rozwiązanie ma szansę na szersze zastosowanie w wytypowanych placówkach pocztowych kraju. Projekt jest w fazie pilotażu.
- Chcielibyśmy rozszerzyć zastosowanie wideofonu w placówkach znajdujących się w pobliżu miejsc skupiających osoby głuchonieme. To jedno z działań zmierzających do poprawy dostępności usług Poczty dla osób niepełnosprawnych - mówi Elżbieta Staroń, dyrektor Biura Zarządzania Siecią Klienta Indywidualnego Poczty Polskiej.
Poczta w uzdrowisku
Poczta Polska chce dołączyć do czołówki firm społecznie odpowiedzialnych. Oznacza to m.in. ciągle zwiększanie dostępności produktów i usług dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób niepełnosprawnych.
Przykładem jest ostatnio otwarta w Centrum Rehabilitacji Stocer w Konstancinie Jeziornej pod Warszawą placówka pocztowa nowego modelu z certyfikatem "Obiekt bez barier". Placówka jest dostosowana do potrzeb klientów z niepełnosprawnością i obsługiwana przez osoby niepełnosprawne. Dla klientów - osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zaprojektowano szereg udogodnień, m. in. miejsce do obsługi na odpowiedniej wysokości. Również pracownicy - osoby niepełnosprawne nie napotkają w czasie pracy na żadne bariery. Wszystkie meble, urządzania sanitarne, regulatory, włączniki, przestrzenie manewrowe na zapleczu są usytuowane tak by można było z nich wygodnie korzystać.
Listonosze pomagają osobom z niepełnosprawnością
Obecnie placówki pocztowe są dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych zgodnie z wymogami prawa pocztowego. Udogodnieniem oferowanym przez Pocztę dla osób niepełnosprawnych jest możliwość korzystania z powszechnych usług pocztowych za pośrednictwem listonoszy. Osoby niepełnosprawne poprzez pracownika poczty i bez wychodzenia z domu mogą przekazać przesyłkę do nadania oraz wpłaty na rachunki bankowe.
W ofercie Poczty Polskiej są także dwa produkty dedykowane wyłącznie osobom niepełnosprawnym. Jednym z nich jest przesyłka do odczytu przez osoby niewidome lub ociemniałe, drugim tzw. cekogram, czyli druki nadawane w stanie otwartym oraz płytki ze znakami cekograficznymi.
Informacja prasowa Poczty Polskiej SA
Informacje
Artykuły Poradnik dla Filatelistów Handel Linki Usługi pocztowe Pomoc FAQ Serwis Serwisy specjalneKatalog
Znaczki Karty pocztowe Koperty pocztowe Całostki inne Datowniki okolicznościowe Erki okolicznościowe Poczty specjalne Cennik znaczków wg katalogu FischerKontakt, publikacje
Formularz kontaktowy Biuletyn Filatelistyczny Zasady publikacji w serwisie KZP Nagrody dla autora i serwisuInformacje
Opracowanie strony, szata graficzna, kod HTML, skrypty PHP i JavaScript, style CSS: Marek Jedziniak.
Wykorzystanie jakichkolwiek materiałów z tej strony możliwe tylko za zgodą autora serwisu.