W celu zapewnienia wysokiej jakości oraz możliwości personalizacji serwisu, strona www.kzp.pl oraz zawarte w niej elementy innych dostawców (np. google, facebook, reklamodawcy) wykorzystują pliki cookies, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika. Użytkownik, który nie życzy sobie, aby pliki te były u niego zapisywane, może zmienić odpowiednie opcje swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji... Wyłącz ten komunikat
kzp
Fischer - Przegl¹d Filatelistyczny
Nowy miesięcznik
filatelistyczny
już dostępny!
Biuletyn Filatelistyczny Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Wyszukiwarka

Menu główne strony

Katalogi Wiadomości Informator Kalendarz Sklepy Linki Kontakt Biuletyn Kanał RSS Profil KZP na Twitterze Profil KZP na Facebooku

Katalogi

Znaczki FDC Całostki - kartki Całostki - koperty Całostki inne Datowniki okolicznościowe Erki okolicznościowe Poczty specjalne
Reklama
Nowe znaczki i całostki
Zaprzyjaźnione strony
Najnowsze roczniki
Zn
2024
Cp
2024
Do
2024
Er
2024
Ps
2024

Zn
2025

PERFOMETRREKLAMA

Dzień Maszynisty 2020

2020.09.06. 20:46

Zawód maszynisty na ziemiach polskich istnieje ponad 170 lat. Pierwszym maszynistą był Leon Miastowski, który w 1844 roku jako pierwszy na ziemiach polskich poprowadził parowóz Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.

Pierwszy raz w Polsce Dzień Maszynisty był obchodzony w 1996 roku w Czerwieńsku. Inicjatorem święta jest organizacja "Autonomiczne Europejskie Związki Zawodowe Maszynistów ALE" zrzeszającą około 65 tysięcy maszynistów z Belgi, Bułgarii, Niemiec, Grecji, Włoch, Chorwacji, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Szwajcarii, Serbii, Słowacji, Hiszpanii, Czech i Węgier. Zawód maszynisty jest zaliczany do niebezpiecznych i szczególnie uciążliwych. Kandydat na maszynistę musi mieć bardzo dobry słuch, wzrok, refleks i zmysł równowagi i ogólnie być w bardzo dobrej kondycji zdrowotnej. Do egzaminu na maszynistę może podejść ochotnik tylko między 20 a 30 rokiem życia. Aby zostać prowadzącym pociąg najpierw, warto zatrudnić się w warsztacie naprawczym, aby poznać budowę pojazdów. Następnie trzeba przejechać odpowiednią ilość godzin w roli pomocnika i odbyć szkolenie, oraz zdać egzamin państwowy. Maszynista idzie na "służbę", nie do pracy. Wywodzi się to z tego, że przed wojną praca w kolei była służbą mundurową.

Z tej okazji Koło Zainteresowań PZF "Gliwicki Klub Kolekcjonerów" wyemitowało kartkę okolicznościową oraz znaczek personalizowany. Znaczek pocztowy będzie kasowany datownikiem dziennym Gliwice 1 z datą 16.09.2020.

Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu: 533 804 646 lub e-mail: stabul@interia.pl





Władysław Gębczyk

Informacje

Opracowanie strony, szata graficzna, kod HTML, skrypty PHP i JavaScript, style CSS: Marek Jedziniak.

Wykorzystanie jakichkolwiek materiałów z tej strony możliwe tylko za zgodą autora serwisu.

Wydrukowano z serwisu k@talog znaków pocztowych www.kzp.pl
zamknij